איך להכין את האתר לSEO כבר משלבי בנייתו?

אם אתם לקראת בניית אתר אינטרנט חדש לעסק שלכם סביר להניח שתרצו לקרוא מאמר זה. כבר בשלבי בניית האתר רצוי לבצע התאמות שונות לצרכי SEO, כאשר גם אם תתבקשו להוסיף מעט כסף על הצעת המחיר יהיה זה צעד חשוב שיחסוך לכם כסף וזמן יקר בהמשך. קידום אתרים אורגני, או SEO בקיצור, היא טכניקת פרסום שתרצו להשקיע בה במוקדם או במאוחר ולכן חשוב שהאתר כבר יהיה מותאם לצרכים אלו כבר משלבי בנייתו. התאמות אלו מבוצעות על ידי בונה האתר שלכם. חלקן קשורות לחוויית השימוש באתר, חלקן לנושאים הטכניים, חלקן למבנה האתר והתוכן בו ועוד. חברת ג'נסיס המתמחה בשיווק שיווק ופרסום דיגיטלי, עם התמחות בקידום אתרים, שמחה לחלוק עמכם טיפים אלו. 

התאמה טכנית של האתר:

בחלק הטכני של התאמת האתר החדש לצרכי קידום אורגני יש לא מעט פרמטרים שצריך לדאוג להם. להלן כמה מהם:

  • אחסון האתר – כל אתר יושב על שטח אחסון דיגיטלי. שטח זה ניתן להשכיר באמצעות תשלום לחברות אחסון. בחירת חברת האחסון הנכונה תהיה קריטית. אולי תשלמו כמה עשרות שקלים נוספים לחידוש על האחסון והתחזוקה של האתר אולם בפועל תרוויחו חוויית משתמש ברמה גבוהה יותר, גולשים שבעי רצון ופחות סיכון לתקלות ונפילות של האתר.
  • מפת אתר – כדאי לדאוג למפת אתר שיכול להיות גם כקובץ בשרת וגם אם האתר שלכם מבוסס על וורדפרס ישנם תוספים שמסייעים ביצירת קובץ שכזה.
  • התאמה רספונסיבית – הכוונה היא להתאמת הגלישה באתר במסכים שונים כך שגם גולשים העושים זאת באמצעות הסמארטפון שלהם, טאבלטים, מחשבים ניידים ומכשירים אחרים יוכלו ליהנות מגלישה ושימוש באתר שלכם.
  • אופטימיזציה לתמונות – בין הפעולות שיש לבצע: הפחתת משקל התמונות, תוספת ALT TAG  ותיאור לתמונות.  
  • ניקוי שאריות תוכן ותרגום – אם אתם משתמשים בתבנית או תוכן דמו לבניית האתר חשוב לוודא שאתם מנקים כל תוכן מתורגם, תוכן דמו ושאריות תוכן או כפתורים לא שמישים מהתוכן ששימש לבניית האתר.

בניית היררכיית תוכן:

חשוב לבנות היררכיית תוכן כבר משלבי בניית האתר. הכוונה היא לביצוע מחקר מילות מפתח ובחירת הביטויים העיקריים בהם אתם תרצו להתקדם בגוגל. לא מדובר בפעולה שעושים על רגל אחת אבל במידה ואתם לא ממשיכים עם אותה חברה מבניית האתר ולקמפיין קידום בגוגל – מוטב לעשות מחקר מילות מפתח בסיסי לכל הפחות, לבחור את הביטויים הראשיים שתשתמשו בהם ולבסס את היררכיית התוכן באתר ובתפריטים בו בהתאם.