דלקת מפרקים פסוריאטית: הקשר בין פסוריאזיס בקרקפת ודלקת במפרקים

הקשר בין פסוריאזיס בקרקפת ודלקת פרקים אינו מובן היטב, אך נהוג לחשוב ששני המצבים קשורים זה לזה. פסוריאזיס היא מצב עור שכיח שיכול להשפיע על הקרקפת, הציפורניים ושאר חלקי הגוף. דלקת מפרקים פסוריאטית היא מצב שבו המפרקים הופכים דלקתיים, מה שמוביל לנוקשות וכאב.

דלקת מפרקים פסוריאטית היא סוג של דלקת פרקים המופיעה אצל אנשים הסובלים מפסוריאזיס. דלקת מפרקים פסוריאטית פוגעת לעתים קרובות במפרקים באצבעות הידיים והבהונות.

דלקת מפרקים פסוריאטית נגרמת מתגובה חריגה של מערכת החיסון לתאי עור הנקראים קרטינוציטים. מערכת החיסון תוקפת בטעות את התאים הללו, מה שמוביל לדלקת של המפרקים ושאר חלקי הגוף. פסוריאזיס בקרקפת יכול להיות סימפטום של דלקת מפרקים פסוריאטית. תסמינים של פסוריאזיס בקרקפת כוללים כתמים אדומים על העור, קשקשים ולפעמים נשירת שיער.

פסוריאזיס בקרקפת היא הפרעת עור דלקתית המופיעה על הקרקפת. זה יכול להיות מופעל על ידי מספר גורמים כגון מתח, זיהום ופציעה. התסמינים של פסוריאזיס בקרקפת הם לוחות קשקשים אריתמטיים עם קשקשים כסופים על הקרקפת באזורים שבהם צומח שיער.

טיפול בפסוריאזיס בקרקפת באמצעות רפואה

בחלק זה של המאמר נדון כיצד לטפל בפסוריאזיס בקרקפת באמצעות תרופות. פסוריאזיס בקרקפת הוא מצב עור דלקתי המשפיע על הקרקפת ושאר חלקי הגוף. ניתן לטפל בתרופות כמו קורטיקוסטרואידים, אימונומודולטורים, חומרים מקומיים ופוטותרפיה.

פסוריאזיס על הקרקפת היא צורה נפוצה של פסוריאזיס המשפיעה על הקרקפת. ניתן לטפל באמצעות תרופות שונות, כגון סטרואידים מקומיים לקרקפת וקרם לעור יבש בראש.

סטרואידים מקומיים לקרקפת יעילים בטיפול בפסוריאזיס קל עד בינוני בקרקפת. הם פועלים על ידי הפחתת דלקת והאטת צמיחת תאים. קרמים לעור יבש בראש יעילים גם בטיפול בפסוריאזיס בקרקפת אך הם אינם חזקים כמו סטרואידים מקומיים.