הסכם מייסדים

האם ניתן להצליח בדרך העסקית גם בלי הסכם מייסדים?

האם ניתן להצליח בדרך העסקית גם בלי הסכם מייסדים?

כל יציאה לדרך עסקית שואפת להצלחות ולהישגים. רגע לפני שאתם פותחים את העסק החדש שלכם עם השותפים שלכם, אתם צריכים לשבת בצורה מסודרת ולהחליט ביניכם על כל מיני נושאים חשובים, וכן לחתום ביניכם על הסכם מייסדים שיסדיר מגוון נושאים שיכולים להתעורר בהמשך הדרך. יצאנו לבדוק האם ניתן להצליח בדרך העסקית גם בלי הסכם מייסדים, ומצאנו שלא תמיד זה יוכל להתקיים כמו שאתם מדמיינים.

הסכם מייסדים והחשיבות שלו ביציאה לדרך

הסכם מייסדים הוא מסמך שבא במטרה לסכם בין הצדדים את כל הנקודות שיכולות להתעורר לאורך הדרך. בין הנקודות האלו ניתן למצוא מצבים כמו חלוקת ההון בעסק, כניסה של משקיע לדרך העסקית ועוד.

ככל שכל הנקודות האלו נסגרות ונתפרות עוד לפני היציאה לדרך באמצעות הסכם מייסדים, קל יותר להתמודד עם המחלוקות שיכולות להגיע בהמשך, ותאמינו לנו – הן בהחלט יגיעו. במקרים שכאלו, על מנת לפתור את המחלוקת ניתן יהיה להציץ בהסכם ולהבין מהם הדברים שסוכמו מבעוד מועד.

מה קורה כאשר לא נחתם הסכם מייסדים ומתעוררות מחלוקות?

אז מדובר כאן על סיטואציה נפוצה במיוחד, שכן כמעט כל דרך עסקית שמעורבים בה שותפים תגיע בסופו של דבר לצומת דרכים שאותה צריך יהיה לפתור בדרך כזו או אחרת. לכן, בהיעדר הסכם מייסדים חתום שמוסכם על שני הצדדים, יהיה צורך בהליכי יישוב סכסוכים.

המרכז הישראלי לגישור ובוררות לפתרון העניין

כחלק מיישוב הסכסוכים, תוכלו לפנות אל המרכז הישראלי לגישור ובוררות שמתמחה בהליכי יישוב סכסוכים בצורה מקצועית ורווית ניסיון. המרכז יוכל ללוות אתכם ואת השותפים שלכם אל עבר מסלול ההצלחה, ולקיים ביניכם הבנות באשר להתנהלות העסק מרגע התעוררות המחלוקת והלאה. פנו אל המרכז ותיענו בהקדם.