השתלות שיניים מחיר ועלויות נלוות להשתלות שיניים

כשמדובר בנושא כמו השתלות שיניים מחיר, חשוב להכיר כי העלויות יכולות להשתנות בהתאם למספר גורמים. גורמים אלו כוללים את מספר השתלים הדרושים, סוג חומר השתל בו נעשה שימוש, סוג השתל והאם נדרשים הליכים נוספים כגון השתלת עצם או הרמת סינוס. בממוצע, השתלת שיניים בודדת בישראל כיום יכולה לנוע בין 1,800 עד 4,500 שקלים. בשל כך על המטופלים לשקול גם הוצאות פוטנציאליות אחרות, לרבות עלות שיניים תותבות הרדמה ופגישות מעקב. 

סוגי שתלים על קצה השן

שתלי אנדוסטאלי הם הסוג הנפוץ ביותר של השתלות שיניים. הם ממוקמים באופן כירורגי ישירות לתוך עצם הלסת, עשויים בדרך כלל מחומרים תואמים ביו כמו טיטניום. שתלים אלו משמשים כשורשי שיניים מלאכותיים, ומספקים בסיס יציב לכתרים דנטליים, גשרים או תותבות

שתלי מיני, הידועים גם בתור שתלים בעלי קוטר קטן (SDI), הם צרים וקצרים יותר מאשר שתלים מסורתיים. הם משמשים לעתים קרובות כאשר למטופלים יש נפח עצם מוגבל או ליישומים ספציפיים כמו ייצוב תותבות תחתונות.

השתלות שיניים מחיר – כיצד להימנע מעלויות אלו?

מלבד חיסכון בעלויות נלוות כמו צילומים, פגישות ייעוץ או הרמת סינוס, ישנם מספר דרכים אשר יוכלו לעזור למטופלים להימנע מעיסוק בשאלה של השתלות שיניים מחיר ולשמור על בריאות הפה. הדרך הראשונה ושלא לומר הבסיס לבריאות פה טובה והימנעות מהשתלות שיניים, הוא באמצעות שמירה על היגיינת פה מעולה. צחצוח רגיל, שימוש בחוט דנטלי ושטיפה במי פה יכולים לסייע במניעת עששת ומחלות חניכיים, שהן הסיבות השכיחות לאובדן שיניים.

כמו כן גם לתזונה תפקיד משמעותי בבריאות הפה. תזונה עשירה בפירות, ירקות, חלבונים רזים ודל במזונות מתוקים או חומציים יכולה לסייע בשמירה על השיניים והחניכיים. מזונות ומשקאות עשירים בסידן, כגון מוצרי חלב וחלופות מועשרות שאינן חלביות, יכולים גם הם לתרום לשיניים חזקות.